piątek, 24 lipca 2009

Nowa kategoria

"Aforyzm to skoncentrowana forma myśli,
która łaskocze rozum, pobudza go,
czasami go smagnie i ukąsi.
Aforyzm dodaje skrzydeł duchowi.
Krótko mówiąc, aforyzm to coś poważnego.
Udany aforyzm w okresie swego rozkwitu
zawiera potężne pokłady filozofii."
Pino Pellegrino


Moi Dodzy, wprowadzam, w swoim blogu nowa kategorię. Bedę w niej zamieszczać aforyzmy, ale głównie cytaty z lektur, które przeczytałam kiedyś, w zamierzchłej przeszłości.
Mam te cytaty skrzętnie zanotowane w swoim zeszyciku i pomyślałam, że warto je utrwalić.
Sa wśród nich "szlagiery", czyli wszystkim znane słowa, które przeszły do historii literatury, ale są też takie cytaty, które zaintrygowały tylko mnie osobiście, moje perełki :)
Mówiąc krótko, chcę się z Wami nimi podzielić :)
Mam nadzieję, że spodoba się Wam ta kategoria. Będzie ona swoistym przerywnikiem między moimi wywodami na temat tego, co czytam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz